tisdag 18 februari 2014

Biblioteksrecension av "Att ge ut en bok - så gjorde jag!"

Nu har BTJ (f.d. Bibliotekstjänst) recenserat Att ge ut en bok - så gjorde jag: ”Här finns mycket matnyttigt om manusarbete, layout, tryckning, försäljning och distribution, för den som funderar på att publicera sig på egen hand. (...) Fowelins konkreta exempel och tydliga berättaröst tillför boken en extra dimension, så som det formuleras i bokens underrubrik: "Så gjorde jag!".”

Så skriver BTJ:s (f.d. Bibliotekstjänsts) lektör Jonas Herrlin i senaste BTJ-häftet (häftepos 14107004). I dag kom också den första beställningen till landets bibliotek via BTJ. Nu hoppas jag förstås att den ena beställningen efter den andra ska droppa in i mejlboxen.

Det började med att jag strax efter att boken getts ut i december skickade två exemplar av boken till BTJ:s redaktion i Lund tillsammans med deras blankett för bokanmälan som kan laddas ner på nätet (se http://corp.btj.se/?id=7474). Förhoppningen var att redaktionen skulle tycka att boken var värd att recensera, för recensionerna i BTJ-häftet har traditionellt luslästs av bibliotekarier runt om i landet. 

BTJ:s katalog finns på www.btj.se. Klicka på böcker och skriv in Att ge ut en bok i sökfältet. Recensionen i sin helhet kommer dock bara den åt som prenumererar på tjänsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar